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Quality control::품질

UG-20 DESIGN TEMPERATURE(설계온도)

by 명지한량 2012. 11. 9.

SEC.VIII DIV.1 UG-20에 대한 내용과 해석본입니다.참조바랍니다.

(a) Maximum. Except as required in UW-2(d)(3), the maximum temperature used in design shall be not less than the mean metal temperature (through the thickness)
expected under operating conditions for the part considered (see 3-2). If necessary, the metal temperature shall be determined by computation or by measurement from equipment in service under equivalent operating conditions.

a)최고온도 : UW-2 d) 3)에서 요구하는 경우를 제외하고, 설계에 사용되는 최고온도는 고려하는 부품의 운전조건하에서 예상되는 두께에 따른 평균 금속온도보다 낮아서는 안된다. 필요시 금속온도는 계산 또는 동등한 운전조건하에서 사용되는 기기의 온도 측정에 의하여 구해져야한다.

 

(b) Minimum. The minimum metal temperature used in design shall be the lowest expected in service except when lower temperatures are permitted by the rules of this Division (see UCS-66, UCS-160, and footnote 37, UG-116).
The minimum mean metal temperature shall be determined by the principles described in (a) above. Consideration shall include the lowest operating temperature, operational upsets, autorefrigeration, atmospheric temperature, and any
other sources of cooling [except as permitted in (f)(3) below for vessels meeting the requirements of (f) below].
The MDMT marked on the nameplate shall correspond to a coincident pressure equal to the MAWP. When there are multiple MAWP’s, the largest value shall be used to establish the MDMT marked on the nameplate. Additional MDMT’s corresponding with other MAWP’s may also be marked on the nameplate (see footnote 37).

b)최저온도 : 이 규격에서 더 낮은 온도가 허용되는 경우를 제외하고 설계에 사용되는 최저금속온도는 사용 중 예측되는 가장 낮은 온도로 한다[ucs-66,ucs-160 및 주 37, ug-116 참조].
최저평균금속온도는 위의 a)에서 규정된 원칙에 의해 결정되어야한다. 아래의 f) 3)에서 허용된 경우를 제외하고 최저운전온도, 운전조건의 급격한 변화(upset),자동냉동, 대기온도 및 기타 냉각원을 고려하여야 한다.

 

(c) Design temperatures that exceed the temperature limit in the applicability column shown in Section II, Part D, Subpart 1, Tables 1A, 1B, and 3 are not permitted. In addition, design temperatures for vessels under external pressure shall not exceed the maximum temperatures given on the external pressure charts.

c)재료규격이나 재료규격의 허용응력표(Sec, II, Part D, subpart 1,표 1A,1B 및 3)에서 규정한 최고온도를 초과하는 설계온도는 허용되지 않는다. 또한 외압을 받는 압력용기의 설계온도는 외압곡선에 주어진 최고온도르르 초과해서는 안 된다.

 

(d) The design of zones with different metal temperatures may be based on their determined temperatures.

d)압력용기 각부의 금속온도가 다르르 경우 각각의 온도에 근거하여 그 부분을 설계할 수 있다.

 

(e) Suggested methods for obtaining the operating temperature of vessel walls in service are given in Appendix C.

e)사용하고 있는 압력용기 벽 온도를 측정하고자 할 때 추천되는 방법은 부속서 C와 같다.

 

(f) Impact testing per UG-84 is not mandatory for pressure vessel materials that satisfy all of the following:
(1) The material shall be limited to P-No. 1, Gr. No. 1 or 2, and the thickness, as defined in UCS-66(a) [see also Note (1) in Fig. UCS-66.2], shall not exceed that given in (a) or (b) below: (a) 1/2 in. (13 mm) for materials listed in Curve A of Fig. UCS-66; (b) 1 in. (25 mm) for materials listed in Curve B,
C, or D of Fig. UCS-66.
(2) The completed vessel shall be hydrostatically tested per UG-99(b) or (c) or 27-4.
(3) Design temperature is no warmer than 650°F(345°C) nor colder than ?20°F (?29°C). Occasional operating temperatures colder than ?20°F (?29°C) are acceptable when due to lower seasonal atmospheric temperature.
(4) The thermal or mechanical shock loadings are not a controlling design requirement. (See UG-22.)
(5) Cyclical loading is not a controlling design requirement. (See UG-22.)

f)UG-84에 의한 충격시험은 다음의 모든 요건을 만족시키는 압력용기의 재료에 대해서는 필수적인 것은 아니다.
 1)재료는 P-No.1,Gr No.1 또는 2로 제한되어야 하고, UCS-66 a)에 정의된 두께는(또한 그림 ucs-66.2의 주(1) 참조), 아래 ⓐ,ⓑ를 초과해서는 안 된다.
ⓐ그림 UCS-66의 곡선 A로 주어진 재료에 대하여 1/2in(13mm)
ⓑ그림 UCS-66의 곡선 B,C 또는 D로 주어진 재료에 대하여 1in(25mm)
 2)완성된 압력용기에 대해서 UG-99 b) 또는 c) 또는 27-4에 따라서 수압시험을 할 경우
 3)설계온도가 650˚F(345˚C)이하이고 -20˚F(-29˚C)이상인 경우 계절적인 대기온도에 의해 수시로 운전온도가 -20˚F(-29˚C)이하가 되는 경우는 허용된다.
 4)열적 또는 기계적 충격하중이 주요 설계요건이 아닌 경우(UG-22 참조)
 5)반복하중이 주요 설계요건이 아닌 경우(UG-22 참조)

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